Followers

Jun 16, 2011

...selama mana kita berada di puncak, tak akan ada ruang paling layak untuk kita terus mendaki..paling tidak, kita harus memilih jalan pulang, samaada di laluan kanan mahupun di denai yang kiri..begitulah kehidupan.. manusia yang berada di atas, tak selamanya terus mendongak langit, kerana ada manusia di bawah yang kakinya mula menuju ke puncak dan terus melangkah bangkit...
pagi2 lagi sy menangis mengingati apa msg yang di sampai kan Fatin..." kak, kita nampak dia atas feri ni" sekali lagi hati ni seakan mau tahu tentang dirinya...tapi siapa saya...biar la...hidup matinya saya memang tak mahu tuk ambil tahu lg...DENDAM? bukan tu maksud saya...tapi saya rasa lebih baik tak tahu dari tahu dan menyakitkan... 
Tapi saya rasa saya....
Ada kekuatan di dlm cinta dan org sanggup memberikan cinta adalah org yg kuat kerana ia boleh mengalahkan keinginannya utk mememtingkan diri sendiri..

Ada kekuatan dlm tawa kegembiraan, dan org tertawa gembira adalah org yg kuat kerana ia  tidak pernah terpengaruh dgn tentangan dan cubaan..

Ada kekuatan di dlm kedamaian diri, dan org yg dirinya penuh damai kebahagian adalah org yg kuat kerana ia tidak pernah tergoyah dan tidah mudah di pengaruhi..

Ada kekuatan di dlm kesabaran, dan org yg sbr adalah org yg kuat kerana ia sanggup menanggung segala sesuatu dan tidak pernah merasa disakiti..

Ada kekuatan di dlm kemurahan, dan org org murah hatinya adalah kuat kerana ia tidak pernah menahan mulut dan tangannya untuk melakukan yang baik bagi sesamanya manusia..

Ada kekuatan di dlm kebaikan, dan org yg baik adalah org yg kuat kerana ia mampu melakukan yg baik untuk semua org..

Ada kekuatan di dlm kesetiaan, dan org yg setia adalah org yg kuat kerana ia boleh mengalahkan nafsu dan kenginan peribadi dengan kesetiaan kpd Allah dan manusia..

Ada kekuatan di dlm lemah-lembut,  dan org yg lemah lmbut adalah kuat kerana ia boleh menahan dirinya untuk tidak membalas dendam..

Ada kekuatan di dlm penguasaan diri, dan org yg boleh menguasai diri adalah org yg kuat kerana ia boleh mengendalikan segala nafsu keduniawian..

DAN SEDARLAH BAHAWA  ANDA JUGA MEMILKI CUKUP KEKUATAN MENGATASI SEGALA MASALAH ANDA..DIMANAPUN JUGA SEBERAT DAN SERUMIT MANA JUGA...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails